Monday, August 16, 2010

Demam DENGGI!

Continue from entry PC Fair...

Balik je dr PC Fair... aku trus mandi2..tebaring atas katil.. x larat sgt badan.. nk mkn pon x lalu.. badan panas gile..agak2 mask air atas badan pon leh mask la..hahaha! 1 mlm x leh tdo.. kejap2 tjaga..x slesa di buatnya.. aku x thn sgt.. mkn ubat batuk byk2.. then, sambung tdo..tp still x leh tdo.. dasyat tol pyakit aku nih..mule pelik.. kul8 bangun, mandi.. tunggu si dia datang bawk g klinik..rase dlm kepale hotak ni.. dah hujung nyawa dh... nk tcabut nyawa di buatnya....

Sampai Klinik Kesihatan, Kajang.... ramai lak org sakit.. pale hotak aku nk pecah dah ni..dekat 2jam tnggu.. last2,  x thn sgt... suruh si dia g tnya lame lg ke.. rupe2..salah bilik nurse 2 lupe nk bgtau..aku ni g tnggu blk no.6.. rekod kesihatan aku kt bilik no.4...shitt!! myusahkan tol.. bjumpe gn Dr.Sarah.. dia check suhu badan aku 40c..perghhh... panas tol...ptut x leh tdo...dia bg mc 2 hari.. esok datang balik sbb badan nek bintik2 merah.. jeng..jeng.. Di sah kn DEMAM DENGGI.. damn! sejak itu la aku minum air x ingat nye, 100plus 6 botol 1 hari... air mineral jgn ckp la.. mmg ade je botol kt tangan..setiap saat minum...

betape azabnya demam denggi ni.. x penah aku sakit se sakit nih.. tp org tua2 slalu pesan.. demam itu elok..penghapus dosa2 kecil..so, alhamdulillah..aku kembali sihat skrg.. ALLAH s.w.t sentiasa menyayangi hamba2 Nya yg lemah.. berkat doa org2 yg menyayangi aku.. aku dah pulih dari demam denggi...

1 comment:

  1. alhamdulillah babe! kamu da sihat spenuhnye..
    denggi mmg bhye..ak xsggp lg khilangan bff ak ni..syukur ko da shat..jge dri baik2 ye lain kali.. :)

    ReplyDelete